היא פרצה לשוק בכלל בתור Musical.ly, טיקטוק היא האפליקציה המובילה לסרטוני Lip-sync וריקודים, שזוכה ללא פחות מ-800 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש מ-150 מדינות ברחבי העולם.
הייחודיות של טיקטוק היא לאפשר לאנשים מתרבויות ורקעים שונים להפגין את היצירתיות שלהם דרך השתתפות באתגרים השונים באפליקציה.
המשתמשים שמצליחים לייצר את סרטון הטרנד הטוב והמקורי ביותר מושכים הכי הרבה תשומת לב וזוכים לכמות לייקים וצפיות בהתאם.
מה הופך את אותם הסרטונים לכה פופולריים וויראליים? צלילי הרקע, המוסיקה, כמובן!
הסוגייה הבוערת שבה נדון בכתבה הבאה היא האם סרטונים ללא מוסיקה יכולים להגיע לאותה רמת פופולריות של הסרטונים הקלאסיים? ובכן, התשובה היא לא חד משמעית.
סרטוני טיקטוק עם מוסיקה
בכל פעם שתיכנסו לאפליקציה, תיתקלו בים של מתבגרים עושים ליפ-סינקים, רוקדים לצלילי שיר כזה או אחר, או מדברים על היומיום שלהם.
אבל איך שלא תהפכו את זה - תמיד יתנגן משהו ברקע.
מנגד ניצבים טיקטוקרים אחרים שלא משתמשים בטרנדים הכי חמים לפי הנוסחה המקורית שלהם, אלא מלבישים אותם על תוכן מסוג אחר ומצליחים להיות ויראליים בשם היצירתיות שהם מפגינים.
שירים הם רכיב מרכזי ומשפיע מאוד בכל טרנד שתופס תאוצה בטיקטוק.
שירים שנהיים פופולוריים באפליקציה בקלות עשויים למצוא את עצמם מופיעים ברשימות השמעה כאלה ואחרות בספוטיפיי.
סרטוני טיקטוק בלי מוסיקה?!
בואו נגלה מה עומד מאחורי סרטונים שלא נשענים על מוסיקת רקע.
לצד סרטונים על טהרת המוסיקה והסאונד שתפסו תאוצה בטיקטוק, התפתח גם סגנון אחר של תכנים באפליקציה שבו המשתמשים מעלים דיאלוגים או משחזרים סצינות שונות מסרטים או סדרות בעזרת הקול שלהם.
לא פלא שיוטיוברים רבים משתמשים בטיקטוק בשביל לפרסם טיזרים לסרטונים שלהם, עם קישור לערוץ היוטיוב בתוך הסרטון.
טיקטוקרים שנתקלים בטיזרים האלה באפליקציה סקרנים לדעת מה יקרה בהמשך וקופצים לערוץ היוטיוב לראות את הסרטון המלא.
כך ניתן להשתמש בטיקטוק כאמצעי לקידום ערוץ סושיאל מדיה אחר. מכאן ניתן לראות שגם סרטונים מבוססי דיאלוג או ממים יכולים להיות ויראליים.
לסיכום
למרות שמוסיקה היא אחד האלמנטים שהאיץ את הפופולריות של האפליקציה, כעת היא לא הכרח בשביל להפוך את הסרטון שלכם לויראלי.
ניתן לראות שקיימת בטיקטוק נישה לסרטונים ללא קול שיכולים לתת פייט לא רע לסרטונים הקלאסיים שכולנו מכירים; נישה שיש לה קהל אוהדים ייחודי ומשמעותי.