ההתחלה
טיקטוק הושקה בשנת 2007 כאפליקציה ליצירת סרטונים ולשיתוף שלהם. מאז, האפליקציה בזהירות ובבטחה ביססה לעצמה מוניטין כה מפואר שהיא הצליחה לשנות את פני הרשת החברתית כולה. כאמור, היא גרמה לאנשים רבים לייצר תוכן 'מאפס', כלומר טיקטוק הייתה המגשרת הראשית ביניהם ובין עולם הדיגיטל וגרמה להם לצלול פנימה ולחקור אותו לעומק.
כבר מתחילת דרכה האפליקציה הייתה חינמית לשימוש. כל אחד, מכל מקום בעולם, יכול ליהנות מהפיצ'רים שלה ולהעלות סרטונים באפליקציה\ לעקוב אחר פרופילים שונים. כיום, טיקטוק נחשבת למהפכנית במדיה החברתית בכל קנה מידה אפשרי. הודות לה פרסום סרטונים נהיו לעניין של מה בכך, פעולה כמעט אינטואיטיבית; זו כבר לא פריווילגיה ששמורה אך ורק לסלבריטאים, אנשי-עסקים או גאוני טכנולוגיה. כל מה שצריך הוא סמארטפון שעליו מותקנת האפליקציה ואפשר לצאת לדרך.
הטרנדים המובילים בטיקטוק
בניגוד לאפליקציות אחרות, טיקטוק הכניסה לשוק פיצ'רים ממכרים וחדשניים, שבין היתר מסבירים את הנהירה ההמונית בעקבות האפליקציה הזו וההורדות הרבות שלה היא זוכה. אתגרי האשטגים וליפ-סינק נהיו טרנד חם ביותר, שמקנה לאפליקציה כניסות רבות ומיליוני משתמשים חדשים בכל יום נתון. בשאיפה להיות תמיד מעודכנים ומסונכרנים עם דעת הקהל (והאפשרות להיות נוכח בכל פלטפורמה בה לקוחות פוטנציאליים נמצאים), עסקים רבים ומותגים שונים זיהו את ההזדמנות העסקית הגלומה באפליקציה ודאגו לתחזק נוכחות במדיה החברתית גם בטיקטוק.
לסיכום
בסופו של דבר, מה הופך תוכן לויראלי ברחבי הרשת? ישנם ארבעה אלמנטים קריטיים שאחראיים על הצלחה של תוכן באינטרנט:
- פתיחה שנונה בעלת 'הוק' שעושה להמשיך לקרוא.
- הטקסט – בנושא שמדבר לקהל בנישה שלנו, שעורר עניין וביקוש לדעת עוד, תוך שילוב תמונות באיכות לא פחות ממעולה.
- מוסיקה קליטה עם איכות סאונד ברמה גבוהה.
- ההוק שפתחנו איתו? יש לספק טוויסט מעניין גם בסוף הכתבה, לגרום לקורא לצרוך תכנים נוספים שלנו בעתיד. העובדות בשטח מעידות שהתוכן בטיקטוק קולע לכל ארבע הנקודות האלה, מה שמסביר את ההייפ הגדול האופף את האפליקציה. האם ההייפ כבש גם אתכם?