טיקטוק או יוטיוב? זוהי שאלה שעולה לא אחת בקרב חובבי סרטוני בכל רחבי העולם. אבל יותר מהכל, הכי מסקרנת היא הסוגייה מאיזו פלטפורמה נרוויח יותר כסף.
מצד אחד, יוטיוב היא ענקית הסרטונים מבחינת כמות משתמשים וסרטונים, זמן צפייה כוללני באתר וכו'.
מנגד, טיקטוק נותנת ליוטיוב פייט לא קטן הודות לפופולריות הגוברת של האפליקציה בכל יום שעובר.
הבחירה ביוטיוב לשיווק מותגים או עסקים למיניהם מובנת מאליה. אכן ניתן להציג בקלות את המוצר שאתם מוכרים ביוטיוב.
בד בבד, טיקטוק מניבה אחוזי טראפיק מטורפים, ולכן היא אטרקטיבית לא פחות ממנה לבתי עסק שרוצים לשווק את עצמם.
יוטיוב על קצה המזלג
יוטיוב הושקה בארה"ב בשנת 2005 ולאחר מכן נקנתה ע"י ענקית מנוע החיפוש גוגל.
ביוטיוב משתמשים כ-2 ביליון משתמשים מדי חודש והיא מהווה מנוע החיפוש השני בגודלו בכל רחבי האינטרנט.
טיקטוק בשני משפטים
טיקטוק היא פלטפורמה חברתית שהתחילה בסין בשנת 2012. כיום רשומים לזכותה כ-800 מיליון משתמשים.
איכות הסרטון ואופציות העלאה מגוונות - היכן תקבלו יותר?
יוטיוב:
החזקה של יוטיוב היא ביכולת להעלות סרטונים ללא הגבלת זמן.
בנוסף, אין מגבלת שיתוף על המשתמשים כל עוד הם לא מפרים את תנאי השימוש של יוטיוב.
דרך סרטוני בידור ל'וולוגים', קטעי קומדיה ובריאות, כל תוכן שתוכלו להעלות על הדעת נמצא ביוטיוב.
טיקטוק:
בניגוד ליוטיוב, טיקטוק מתמקדת בסרטונים קצרים בלבד, שאורכם בין 15-60 שניות.
ניתן אף להעלות סרטוני 'ליפ-סינק', ריקודים ועוד.
מאפייני מאגרי המשתמשים השונים:
יוטיוב:
יוטיוב היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר לשיתוף סרטונים, עם למעלה משני ביליון משתמשים פעילים בחודש.
שנייה בלבד לפייסבוק,יוטיוב היא הפלטפורמה החברתית המוכרת ביותר בעולם. נתונים מעלים כי כ-81% מהמשתמשים ביוטיוב הם בני 15-25.
טיקטוק:
טיקטוק היא האפליקציה המורדת ביותר ב'אפל-סטור', המונה 800 מיליון משתמשים.
נכון, האפליקציה מדברת בעיקר לבני דור ה-Z הצעירים, אבל גם הפופולריות שלה בקרב שכבות גיל בוגרות יותר מראה סימני עלייה משמעותיים בזמן האחרון.
השורה התחתונה
בכתבה זו השווינו בין שתי הפלטפורמות לשיתוף סרטונים המוכרות ביותר בעולם. בלי ספק, ליוטיוב יש ותק ויתרון לא מבוטל של 'שנים באוויר' לעמת טיקטוק.
אבל גם לטיקטוק הצעירה והמבטיחה יש טריקים בשרוול שהופכים אותה למועמדת ראויה לה. לאיזו פלטפורמה אתם מתחברים יותר?